NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 22 februari 2016

Een volledig kaartje inkleuren met copics



Hoi! Hier is Ellen weer met een post. Het was al even geleden dat ik een volledige kaartje inclusief achtergrond met Copics kleurde. Tijd om daar verandering in te brengen!! 

Voor de kaart gebruikte ik deze keer twee stempel sets. De olifant in de auto met ballonnen is van Wild Rose Studio (Bella in Car) en de andere elementen inclusief titel zijn van My Favorite things (BB Adorable Elephants).

De achtergrond heb ik helemaal zelf gekleurd  (zowel de grassprieten als de wolkjes), dat geeft het kaartje een leuke toets. Verder probeer ik altijd bij zo’n groot oppervlak niet te veel verschillende kleuren te nemen (groen, rood en blauw zijn op mijn kaart sterk aanwezig), dat geeft het kaartje achteraf een mooi samenhangende look. Omdat ik bijna heel het kaartje met Copic inkleurde som ik alle kleuren voor je hieronder op (en niet in foto zoals ik anders doe):

De achtergrond:
Wolken: YG41, G00, BG10
Gras: YG00, YG11, YG23, YG60, YG03
Grond: E35, E33, E31, E21

De stempels:
Auto: R29, R27, R05, R32
Autoraam: BG15, BG23, BG10
Autobanden: 100, C7, C5, C3
Olifant: W5, W3, W1, W0

Voor de pakjes en de ballonnen gebruikte ik steeds dezelfde kleuren:
Rood: R27, R05, R32
Blauw: B39, B29, B05
Groen: G14, YG23, YG11
Oranje: YR16, YR04, Y17, Y08

Het was super ontspannend,... Het is dus zeker een aanrader als je wat meer tijd hebt om te kleuren.