NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 15 juni 2015

Happy Girl


Dag lieve mensen,

Hopelijk heeft iedereen weer een fijn weekend achter de rug. Vandaag is het weer mijn beurt, Marielle, om jullie een kaart te laten zien. Vandaag eentje zoals jullie hem niet van mij gewend zijn: met een zogenaamde "cutie". Maar deze, een digi van PPinkydolls, kon ik niet weerstaan. 


Ik heb het meisje eerst gekopieerd op Copic Perfect Colouring Paper en ben daar begonnen met inkleuren. De tekening is heel fijntjes getekend met veel lijntjes en schaduw. Op die manier is het wat makkelijker om te bepalen waar de schaduwkleuren moeten komen. Ik ben eerst begonnen met het haar en het gezicht:


Voor de haren heb ik de volgende kleuren gekozen: Y26, Y23, E19 en E18. 
Ik begon met Y26 (de lichtste kleur) een "lichtrand" te bepalen in de ronding van de haarlijn. Daarna daarboven en daaronder steeds donkere kleuren. Het zijn eigenlijk allemaal hele fijne lijntjes die je zet. Daarbij zij je de streepjes ook over de lichtere kleuren heen zodat het mooi door elkaar heen loopt. 

Voor de huid: E00, E11 en E13.
Rondom de ogen, vooral bij de wenkbrauwen heb ik wat schaduw aangebracht met W2 en W4. 
De ogen ingekleurd met BG00, B01 en B04.
De strik: B01, B04 en B05. Ook hier wat schaduw aangebracht met W2 en W4. Met de W-tinten vind ik het vaak wat makkelijker schaduwen aanbrengen als je een niet te groot contrast wilt. 

Daarna ben ik verder gegaan met het ontzettend lieve poesje:


Deze poes had ook al best veel streepjes dus ik heb eigenlijk alleen nog de volgende kleuren aangebracht: R02, R05,  E00, E11 en Y26. 

Toen ik aan dit meisje begon had ik eigenlijk nog geen idee welke kleuren ik haar kleding zou geven. Dus op dit punt aanbeland ging ik eerst maar eens nadenken over een achtergrond. 
Ik heb gekozen voor een blaadje uit de Collage Art Stock van DCWV. 
Daarin zit veel blauw/groen dus ik besloot haar kleding ook in die kleuren te doen. 

Trui: Y35, BG32 en BG45
Rok: BG34, G12 en G00


En dan is dit het resultaat! Vervolgens moest ik haar uitknippen. Dit vind ik altijd erg jammer maar ging in dat geval niet anders. Ik houd normaal meer van "One layer" kaarten. 
Maar het genoemde blok heeft ontzettend leuk papier dus het is zeker geen straf om het daarop te plakken!


Ik kan je wel aanraden om de zijkanten van je uitgeknipte afbeelding ook bij te werken met de gebruikte markers. Dit om te voorkomen dat er overal witte randjes zitten. Is toch minder mooi...

Ik hoop dat jullie het een leuke kaart vinden! Bedankt voor het langskomen op het blog en hopelijk tot een volgende keer! groetjes en een fijne week.....

Marielle Weichert-Welten

1 opmerking:

Unknown zei

Zoals ik al zei: jouw cutie is toch anders......