NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 27 oktober 2014

Kersttafereel met Magnolias

Hallo,
dit keer geen kaart maar een kerstdecoratie, die je tegen de kerst gezellig in je huis kunt zetten, doe je de lampjes aan dan begin je spontaan een kerstliedje te zingen. 
Als ik dat doe, zeggen mijn kinderen: "Mam, laat maar." Daarom zing ik alleen als er niemand thuis is.
Maar hier is mijn tafereeltje met lichtjes aan.


Ik heb de kerstbomen en 2 huisjes genomen uit de onderstaande Dutch Doobadoo MDF pakketten 


Als eerste heb ik alle randen met gesso wit gekleurd, daarna de huisjes en de bomen beplakt met design papier uit de Scandinavian Christmaslijn van Studio Light. Ik plak het MDF op een stuk papier met Mod Podge, laat dit even drogen en snijd en schuur het papier dan op maat. Daarna breng ik nog een dun laagje ModPodge aan om het papier te beschermen.
Met kant heb ik gordijntjes achter de ramen gemaakt.

De bomen kregen daarna een laagje structuurpasta van DDBD, dit breng ik met een sjabloneerkwast aan, dit is een kort penseel met harde haren, hierdoor krijg je een echt ruw effect.
In de natte structuurpasta heb ik ijskristallen gestrooid.
Na het drogen lijmde ik alle delen op een MDF ovaal, hierbij is een lijmpistool echt nodig. 
Op de huisjes heb ik steentjes van Soft Board gelijmd, die ik vooraf iets bewerkt had met inkt.


Nadat de huisjes en de bomen vast zaten heb ik eerst sneeuw aangebracht op verschillende delen van de huisjes. Ik maakte vensterbanken van doorgesneden rondjes ribbelkarton, daarop bloempotjes van rolletjes karton. Vervolgens  heb ik de bodem bewerkt met mos, dennenappels, besjes en enkele houten elands.


Intussen had ik al drie Magnolia popjes gekleurd met mijn Copics, ze komen uit de collectie 2014 Waiting for Christmas. Ze passen zo mooi in dit kersttafereel.


Voor het kleuren gebruikte ik:
Huid E000-00-11-13-04-R21
Haren E21-25-29
Rood R21-43-46-59
Blauw B0000-00-01-02-05-T4

Als laatste wikkelde ik een snoer van 40 LED lampjes op batterijen om de bomen en de huisjes. Het kastje met batterijen plaatste ik achter de bomen.


Dit is zo gaaf om te doen, ik ga er nog enkele maken, ze zijn erg mooi als kerstgeschenk.
Groet Diny

2 opmerkingen:

Silvis Kreativstube zei

Hallo liebe Diny,

ich bin gerade von meinem Stuhl gefallen. Mein Gott was für eine fantastische Gestaltung. Da steckt so viel Liebe zum Detail in deinem Werk. Die Beleuchtung macht es perfekt für den Abend. Ich bin wirklich sprachlos. Eine ganz wundervolle Arbeit. Großes Kompliment. Ganz liebe Grüße Silvi

Unknown zei

Prachtig Diny! Dit zou ik graag bij mij in huis hebben staan.