NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 6 oktober 2014

Butterfly


Hallo Copic fans! 


Leuk dat jullie weer even komen kijken op ons blog. Vandaag weer een kaartje van mij, Marielle. Deze wil ik jullie graag laten zien:


Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik ben gek op vlinders! Begin dit jaar heb ik een vlinder helemaal opgevuld met Zentangle patroontjes en toen ingekleurd met Copic markers. Vreselijk leuk om te doen. Maar ik zag dat Chocolate Baroque ook een hele mooie vlinder stempel heeft dus daar wilde ik ook een kaart mee maken.

Wat heb ik verder nog meer gebruikt: 


Dit is het dunnere Copic markerpapier (70 grams) wat ik fijner vind om te gebruiken als ik de afbeelding later ga uitknippen en opplakken. 

De stempel druk ik af met Memento zwart en dan ga ik beginnen met alle bruintinten aan de buitenkant van de vlinder. 


Op de afbeelding hieronder heb ik een groot gedeelte van de marker codes staan:


Voor het blauw heb ik 3 kleuren gebruikt: BG01, B02 en B05.
In het midden van de vlinder wat groen en grijs/groen kleuren: BG93, BG96, G94 en G99, YG95.
De rand die boven naast de (bruine) buitenkant zit heb ik gemaakt met Y26 en E37, die combinatie vind ik altijd erg mooi, het brengt licht in de vlinder. 

Uiteindelijk heb ik, vooral aan de onderkant van de vlinder, met W5 en W7 wat diepte aangebracht. Daardoor lijkt de vlinder wat van het papier af te komen (althans, dat is de bedoeling haha...)

Dan knip je de vlinder uit en ga je een achtergrond maken. Voor deze kaart heb ik een stuk cardstock met distress inkten gesponst: scattered straw, rusty hinge en vintage photo. In deze volgorde van binnen naar buiten (van licht naar donker). 


Dan nog een leuke teksstempel van Kico: 
Een donkerbruin stukje papier als "mat", met een heel smal randje.....


En klaar is je kaart! Mooi geworden toch?


Ik hoop dat ik jullie weer wat tips en inspiratie heb kunnen geven. Bedankt voor je bezoekje en hopelijk weer tot binnenkort!

groetjes,

Marielle Weichert

6 opmerkingen:

Miranda zei

Super gekleurd deze vlinder Marielle, een inspiratie om m'n Copics weer eens tevoorschijn te halen! groetjes Miranda

Marielle Weichert zei

Dank je wel Miranda, van jou komende is dit het grootste compliment dat ik kan krijgen! groetjes en ik hoop je in november weer te zien in Amsterdam...

Unknown zei

Wow schitterend!
Liefs Yvonne

Diny Sprakel zei

In een woord prachtig ingekleurd, toppr

Marielle Weichert zei

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties!

Unknown zei

Heel erg mooi zeg!