NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 6 oktober 2013

Tutorial: spijkerstof kleuren met vintage/used uiterlijk

We zitten er ineens midden in: de herfst! De tijd bij uitstek om door het bos te struinen, schatten te verzamelen als eikeltjes en kastanjes en... vies te worden! Nou moet ik zeggen dat mijn jongens ook in de andere 3 seizoenen hun spijkerbroek vies weten te krijgen hoor ;-) En dat bracht mij op het idee om een tutorial te maken over het kleuren van spijkerstof met een vintage/used uiterlijk.
De stempel die ik heb gebruikt is een oudere Magnolia.
Ik start met B99...
 ... dan B97...
 ... B95...
... en maak alles vol met B93. 
Met de kleurloze blender maak ik de plekken op de knieën wat lichter...
 ... en kleur die dan met E42...
 ... en met E41.
Ga eventueel terug met je blauwtinten om meer diepte aan te brengen waar die teveel is verdwenen tijdens het blenden. 
 Ziet er operationeel uit hè? Dit zijn de Copic kleuren die ik heb gebruikt:
broek: B99, 97, 95, 93, E42, 41, 0
huid: E13, 11, 00, 000, R22
haar: E29, 25, 23, 21
shirt: E18, 17, 15, 13
sokken: BG99, 96, 93, 90
bladeren: YR27, 24, 23, 20, E09, 08, 15, G99, 97, 93, E23
mos: G99, 94, 82
Het dessinpapier op mijn kaart is van Cosmo Cricket (Wanted) en de houten embellishments van Artemio. De metalen pin en de letterstickertjes zijn van Tim Holtz.
De tekststempel is van Magnolia.
Ik hoop dat jullie wat aan deze tutorial hebben en vanaf nu meer kunnen genieten van vieze spijkerbroeken! ;-)

4 opmerkingen:

Blankina zei

Ziet er mooi uit!!
LG Blankina

Malika zei

Echt prachtig,nog iets om uit te proberen super

malika

Ju@nita zei

Gave tutorial en je kaart is weer super mooi en leuk geworden top kleurtjes!

lieve groetjes Nit@

Unknown zei

Gaaf zeg, die broek zo gekleurd!