NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 10 maart 2013

Lint kleuren met copics



Hoi Allemaal, Weer een tutorial van mij, Dit keer iets anders als een inkleur tutorial. Ik wilde jullie laten zien dat je zelfs lint aan kunt passen met je copic markers zodat deze bij je kaart matcht.
Ik heb zelf altijd moeite met het vinden van een bijpassende kleur, juist omdat ik vaak een heleboel copic markers te voor schijn trek en deze niet altijd bij het achtergrond papier past. Daarom vind ik het altijd belangrijk om de kleur elders op de kaart terug te laten komen. Zoals bijvoorbeeld in lint.



in dit voorbeeld heb ik drie totaal verschillende kleuren copic markers te voorschijn gehaald, de kleuren R85, E42, en BG34. Daarnaast gebruik ik mijn witte seambinding om te kleuren. Je kunt uiteraard ook ander wit lint gebruiken maar dan zal ik het wel even uittesten op een klein stukje omdat niet alle lint even goed de kleur absorbeerd als seambinding.



Ik pak de beitelpunt zijde van mijn stift en ga gewoon  over het lint heen en weer, je krijgt geen streperig of vlekkig resultaat omdat net als op papier de markers vloeiend in elkaar over lopen.



Hier kun je nog even van dictbij zien wat een heldere kleur je krijgt, en hij is exact de kleur van de marker.





Zo ook met de andere markers! 


Hier een voorbeeld van een kaart die ik heb gemaakt met gekleurd lint, het lint heeft dezelfde donkere kleur als in het afdrukje RV04. Zo komt de roze kleur toch nog meer terug in de kaart. (op de foto lijkt het lint wat feller dan hij in het echt is)

Gebruikte copic kleuren zijn:
Huid: E13, E11, E00, 0, R22
Roze: RV04, RV23, RV21
haar: N10, N7, N5

Hopelijk vonden jullie dit een inspirerende tutorial en gaan jullie zelf ook aan de slag met lint kleuren!.

Veel liefs Ashley

7 opmerkingen:

Mojca zei

waw the card is lovely and the idea just fabulous. thank you for sharing. hugs! Mojca

nettie53 zei

wow, goed idee!!

Sonia zei

Gorgeous tutorial and fabulous card^_^
Hugs,
Sonia

Marian zei

Dankjewel voor de tip.
Je kaart is super.
Groetjes

Margreet zei

Bedankt voor de tip.
En prachtig kaartje
Groetjes Margreet

Heidie zei

wat een duidelijke uitleg. Had ik eigenlijk nog nooit aan gedacht.

liefs Heidie

celia zei

Je kaartje is super lief geworden! Een schatje die Tilda!
Liefs,