NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 30 september 2012

Tutorial Paper Piecing


P.s. dit is de vertaling van een tuto op ons CME blog. Ik vind deze erg leuk dus zet ik hem hier neer .

Hallo lieve Copics-Fans!
Deze tutorial stond even geleden op ons Europese blog. Ik vond hem zo leuk, dat ik hem voor jullie hier in het Nederlands neerzet. Diana Adamski uit Duitsland heeft hem gemaakt


***
Inspiratie voor deze tutorial heb ik gevonden bij de lieve Nicole (Nicolchen), zij laat de laatste tijd prachtige werkstukken in Paper Piecing zien op haar blog. Daarom heb ik me aan deze tutorial gewaagd. 

***
Laten we beginnen!
Eerst even een kleine uitleg over het begrip  Paper Piecing. Eenvoudig gezegd, we kleuren de stempelafdruk in met stukjes designpapier.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Stap 1
Zoek eerst een geschikte stempel uit, ik heb voor deze Tilda met bloempot van Magnolia gekozen. Vooral haar jas is erg geschikt voor "Paper Piecing", omdat je dan mooie grote vlakken hebt, waarin het designpapier goed naar voren kan komen. 


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Stap 2
Stempel nu de afbeelding nog een keer, maar nu op het designpapier, dat je voor de jas hebt gekozen.  Ik heb papier gekozen dat ik ook in mijn kaart ga verwerken. Het is van Maja Design  uit de collectie "Life in the Country".  Het maakt niet uit waar je stempelt, als de mantel er maar op staat, die ga je gebruiken ;0)


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Stap 3
Kleur de stempelafdruk in, de jas hoef je niet te kleuren. 


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Stap 4

Nu ga ik het designpapier kleuren. Ik knip de delen voor de jas eerst uit het papier. Maar als je liever eerst kleurt en dan knipt, dat kan ook. 
Ik heb hier twee kleurvoorbeelden voor jullie gemaakt. In het eerste voorbeeld nam ik voor het aanbrengen van de schaduwen de warme grijstinten uit de W-groep.     
Bij het tweede voorbeeld koos ik kleuren die precies bij het papier passen , de E-40 groep. Voor mijn kaart ben ik verder gegaan met de W-kleuren. 
Je kunt zelf ook wat experimenteren met verschillende kleuren voor de schaduwen. 



♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Stap 5
Hier zie de jas gekleurd en uitgeknipt, lijm hem nu op de afbeelding.



Nu is Tilda gekleurd en aangekleed. 


Zo dit was het alweer, ik vind de techniek heel interessant en ze geeft het motief iets extra's. 
Ik hoop dat deze tutorial jullie bevallen is. 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Zo ziet de kaart er uit!!!!


♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Gebruikte Copics


Huid: E13 - E11 - E00 - E000 - E0000 - R20
Haar: E47 - E44 - E42 - E41 - E40
Jurk: B36 - B34 - B32
Schoenen: E47 - E44 - E43 - E42

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Hugs,

9 opmerkingen:

rian zei

dat is leuk ,
ga ik zeker een keer proberen

groetjes rian

Monique zei

Knap idee!
grtjs
Monique

leonenkarin.blogspot.com zei

erg leuk om het te zien! ik ga ook eens een poging wagen. groetjes, Karin

jolanda zei

super leuk en duidelijke uitleg

Frouwke zei

ziet er heel leuk uit!
grts
frouwke

Marian zei

Prachtig gekleurd en goede uitleg
Groetjes

marian zei

Geweldig, leuk.
Groetjes van Marian.

Heidie zei

wat een leuk idee. Vooral om schaduw aan te brengen op het papier dat je hebt gebruikt. Daar had ik zelf nooit aan gedacht.

groetjes Heidie

made by ineke zei

heel erg leuk, ik doe het ook wel eens
maar ik vind je kleuren zo mooi!
prachtig blauw erbij
grineke