NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 9 september 2012

Kleurenwaaier...

Goede morgen copic-liefhebbers,

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik zelf een "kleurenwaaier" heb gemaakt om het kiezen van de perfecte kleuren bij het designpapier te vergemakkelijken.

Bij de eerste aankoop van je copics kreeg je waarschijnlijk een blad met informatie mee?!
Zo een blad met het kleurwiel op en in het midden alle 358 kleurtjes met hun nummers. 
Hier kun je het wiel vinden. Binnen in dat blad kruis ik aan welke copics ik al heb.

Makkelijk voor als je online je Copics bestelt, maar niet zo handig bij het kiezen van de kleuren bij het designpapier dat je wil gaan gebruiken.
Daarom maakte ik deze "kleurenwaaier".


Dit heb je er voor nodig.

PCP-papier, plakfolie, potlood, zwart stiftje, schaar, lat, en je copics natuurlijk. (dat laatste vergat ik op de foto te zetten *bloos*).
Op een blad PCP maak je vakken zo groot je zelf handig vindt. 
Niet te groot, want straks moet je het dagelijks in je handen nemen.
De mijne zijn 2,5 x 10cm, voor mij de juiste maat.

Je kleurt een vakje voor iets minder dan de helft van je strookje, in de kleur van de betreffende copic.
Dan zet je met een zwart stiftje het kleur nummer erbij.


Zo doe je het hele blad, met al je nummers die in je bezit zijn.
Is dit klaar, plak je er langs beide kanten plastiek folie over, zo blijven de kleuren en nummers goed leesbaar als je het straks gaat gebruiken. Knip de strookjes van elkaar.
Perforeer een gaatje en hang ze volgens kleur en nummer aan een koordje of ring.
Iets dat je makkelijk open kan doen als er nieuwe kleurtjes bij komen ;))

Makkelijk ook is als je van een bepaalde kleur een refill hebt, je het met een stylo kan naast schrijven.


Nu is het klaar voor gebruik en kan je je kleurtjes makkelijk naast je designpapier leggen om te zien welke kleuren er perfect bijpassen.



Voor mijn handtas heb ik dit mapje gemaakt en doet dienst op vele beurzen zolang ik geen "slim" mobieltje heb. Hier de link voor een slim mobieltje


Ook dit is met plastiekfolie bekleed. De markers die in mijn bezit zijn die omring ik met een permanent stiftje, zo blijft het mooi zitten. Ook noteer ik of de refill al in mijn bezit is.


Sinds enige tijd hebben ze bij Copic dit werkje al voor je gedaan. Ze hebben een handig formaat boekje gemaakt waarin de kleurenreeksen horizontaal staan. Vraag je Copic-winkelier hiernaar.



Deze keer geen tutorial, maar ik hoop een nuttige tip voor jullie.
Het is een werkje waar wat tijd inzit als je al wat markers in je bezit hebt. Maar het loont echt de moeite. 
Heel veel plezier ermee, en laat maar horen als jullie ermee aan de slag gaan....ik ben benieuwd!
Heel veel liefs, 
Celia.

10 opmerkingen:

Creanijn zei

Ja hoor, dit is een zeer handige tip!!!!

Margreet zei

Dat is prachtig en super handig.
Groetjes Margreet

Els Paesen zei

Super idee!

Yvonne zei

Super goed idee!
liefs Yvonne

Unknown zei

Dit ga ik straks meteen maken, wat een geweldige tip!

marijke zei

suuuuuper idee

Eline Jansens zei

Ja, echt handig zo'n kleurenwaaier. Ik maakte een tijdje terug er ook 1 =)
Hij ziet er alleen een beetje anders uit. Voor de nieuwsgierigen: http://elinejansens.blogspot.be/2012/05/copic-kleurenwaaier-copic-color-swatch.html

Frouwkje zei

Super handig idee Celia!!
Liefs, Frouwkje

Hetty zei

Heel erg handig dit. Bedankt voor het delen.

Diny Sprakel zei

Hallo Celia, goed idee, als de tijd het toelaat, ga ik er snel mee aan de slag.
groet Diny