NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 16 september 2012

Het kleuren van een neus!

Hallo allemaal,
Sinds een tijdje heb ik een nieuwe tic: het kleuren van neuzen in een gezicht. Vandaag wil ik jullie graag laten zien hoe ik dat doe. Helaas ben ik niet zo goed in het maken van een video tutorial, dus wordt het een fotosessie.
Dit zijn de markers die ik gebruik voor het gezicht/de neus. R21 gebruik ik alleen om de wangen mee te kleuren en speelt verder geen rol in deze tutorial.
Allereerst begin ik met E000 te bepalen waar de brug van de neus moet komen en waar de neus ophoudt en richting de ogen/wenkbrauwen gaat. Ik noem het maar de 'T' zone. Het meisje heeft haar hoofd wat schuin maar dat maakt niet uit. Zolang je het midden tussen de ogen aanhoudt, gaat er weinig mis.
Nog steeds met E000 trek ik nu lijnen van de dwarsstreep naar het einde van de neus. Ik gebruik express mijn lichtste kleur zodat de strepen straks wegvallen. Nu kan ik waar nodig nog corrigeren.
Ik ben tevreden met de vorm en stand van de neus en ga nu met E000 een eerste laag aanbrengen op het gezicht. De neus kleur ik op dit moment nog niet in omdat ik anders mijn lijnen niet meer zie.
Met E00 trek ik nu de vorm die ik gemaakt heb met E000 over.
De rest van het gezicht zet ik waar nodig nu ook aan met E00 waarbij ik aan weerskanten van de neus tot halverwege de ogen kleur. Het onderste deel aan beide kanten van de neus laat ik nog ongekleurd.
Inmiddels heb ik hier en daar in het gezicht met E11 wat schaduw aangebracht en alles geblend met E00. In deze fase heb ik voor de eerste keer ook aan het uiteinde van de weerszijden van de neus gekleurd. Je ziet dat dit ook iets lichter is van kleur dan het bovendeel dat richting de wenkbrauwen gaat. De neus zelf heeft nog steeds geen kleur en de middenstreep is nog licht te zien.
Na de vorige stap heb ik nu met E000 en daarna weer E00 alles geblend en het middenstuk van de neus ook meegekleurd met E000.
Nadat alles tot mijn tevredenheid is geblend, ga ik voorzichtig met
BV000 de schaduw van de neus op de donkerste plekken aanzetten. In eerste instantie zet ik alleen 2 strepen.
Zoals jullie gemerkt hebben, heb ik tot nu toe ook weinig met E11 gedaan. Persoonlijk gebruik ik voor de neus dus BV000, maar natuurlijk kan dit ook prima met E11 of welke kleur je zelf graag mee werkt om schaduw te creëren.

Met BV000 breng ik nu schaduw aan ter hoogte van de ogen schuin van de neus weg richting de bovenste oogleden. Als je foto's bekijkt of jezelf in de spiegel, zul je zien dat het gebied net naast de neus bij de binnenste ooghoeken het donkerst toont.



Nu volgt het blenden weer. Met E00 ga ik langs de neus richting de wenkbrauwen om de BV000 wat af te zwakken.

Na herhaaldelijk blenden waar we dat normaal ook doen in het gezicht en hier en daar toevoegen van kleur (zoals R21 voor de wangen), is dit dan het eindresultaat. Het lichtste deel van de neus heb ik steeds alleen met E000 heb behandeld.
Hier is de dame dan verwerkt op een label.
Ik hoop dat jullie iets aan deze tutorial hebben. Nogmaals, het is de manier waarop ik het doe die ik graag met jullie wil delen. Het is natuurlijk niet zo dat het DE manier is om iets doen. Daarvoor zijn er gelukkig veel mogelijkheden met copics ;)
Ik wens jullie nog een fijne zondag en bedankt voor je bezoek aan het Copic Blog!
Groetjes, Samantha

9 opmerkingen:

arjette zei

Super duidelijk Samantha, heel handig ook want ik zat laatst ook met een plaatje waar ik een neus op wilde kleuren maar wist niet hoe ik dit aan moest pakken... nu dus wel!!! Super, dank je wel!!!
Vond het erg leuk je weer te zien in Rijswijk, heb je nog veel leuke spulletjes kunnen scoren??

gr. arjette.

Yvonne zei

OOOhhhh, wat een geweldige tutorial. Bedankt voor de heel duidelijke uitleg!!!
liefs Yvonne

Brenda zei

heel erg mooi. goede uitleg. ziet er een stuk voller uit het gezicht met die aanzet van de neus.
goede Tutorial.
groet Brenda

Mariken zei

Wat heb je dat mooi gedaan! En je uitleg is erg duidelijk!! Even een vraagje, jij werkt toch ook met de Faber Castellpotloden? Heb je nog tips voor me? En heb je een bestand voor een kleurenkaart?? En nog een vraag, werk jij ook met pan Pastels, ik zoek iets voor de achtergrond, gaat dat om een afdrukje heen??
Fijne dag en hoop dat je het niet erg vindt, al mijn vragen...
groetjes Mariken.

Frouwkje zei

Wat een goede en duidelijke tutorial Samantha!! Ziet er heel goed uit!! Leuke tag ook!
Liefs, Frouwkje

Unknown zei

samantha
ik ga mij aansluiten bij frouwkje
heel mooie tip
alvast bedankt
veel liefs van marcelline

Chantal zei

Geweldig gedaan Samantha en supermooi uitgevoerd! Lieve groetjes, Chantal

Hetty zei

Bedankt voor de geweldige uitleg. Het ziet er echt super uit!

Diny Sprakel zei

ERg duidelijk uitgelegd, Samantha . Dank je wel.
groet DIny