NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 29 juli 2012

Kleuren op craft papier


Hoi Bloglezer,
Wat leuk dat je hier weer komt kijken. Ik wil je iets laten zien en dat is het kleuren op kraft. Sinds kort heb ik me gewaagd aan het kleuren op dit materiaal. Het is erg leuk om te doen, het papier bloed niet (loopt niet buiten de lijntjes) en geeft een heel leuk en mooi effect. Het is wel heel anders kleuren op dit kraft papier omdat alle kleuren veel donkerder worden dan op wit papier.
Hieronder zie je het verschil. Ik hoop met deze tutorial te laten zien hoe leuk het is om ook dit materiaal te kleuren met je Copics.

Het witte papier is Perfect Coloring papier, en het kraft papier is van Joy.

Ik laat je stap voor stap zien hoe ik de afbeelding  die van Mo Manning is, gekleurd heb. bij de gele kleuren heb ik van donker naar licht gekleurd, en bij alle andere van licht naar donker. Het geel maakt het gekleurde gedeelte in het begin een soort van nat bruin, de kleur komt pas als het opgedroogd is, daarom is het makkelijk om eerst donker te doen bij geel, en daarna pas het lichtste omdat je dat dan goed nat over de rest van de gele kleur aanbrengt.

Ik ben begonnen met de donkerste kleur, dat is in dit geval Y17. Daarna heb ik Y08, Y06 en Y04 gebruikt.  Zowel de ballon als de jurk van het meisje heb ik op deze manier gekleurd.

Met R17, R46 en R59 ben ik alle rode delen gaan kleuren. Omdat kraft papier niet echt nat blijft heb ik gekozen om eerst alles met R17 te kleuren, dus niet eerst de hele ballon bijvoorbeeld te kleuren, maar meteen ook alle rode delen op de rest van de afbeelding ingekleurd. Daarna ben ik met de donkere kleuren de schaduw gaan aanbrengen, en als laatste nog een keer met R17 over alles heen gegaan.
Het gezicht heb ik hier gekleurd met roze, op wit papier vind ik dit veel te roze, niet een echte huidskleur, maar op kraft vind ik het juist wel een mooie huidskleur. de kleuren zijn R20, R21, R22.

Ik ben met E23 de lichtste delen van de hond gaan kleuren. Daarna met E25 , waarbij je weinig verschil ziet met E23. en daarna nog met E27 die duidelijk donkerder is dan de andere kleuren. Voor de schaduws heb ik E29 gebruikt, en als laatste weer met de lichtste kleur E23 erover heen gegaan.

De haren wilde ik heel licht van kleur houden, ik heb voor de duidelijkheid op de foto's daarom een randje gezet om het gekleurde gedeelte. Ik ben gestart met Y11, daarna Y04 en voor de highlights E23. Je krijgt zo een mooi licht blond haar.

Hieronder zie je het eindresultaat, Ik heb in deze kaart ook de binnenkant voorzien van een afbeelding, ik heb dezelfde hond gebruikt met natuurlijk dezelfde kleuren als op de voorkant. De andere binnenzijde heb ik voorzien van een aantal leuke versieringen, de fiets is van Marianne Design, en de ballonnen heb ik zelf getekend en uitgeknipt.






Ik hoop dat je het mooi en leerzaam vond, en ik wil je aanraden ook eens te gaan kleuren op kraft, het is heel erg leuk, en geeft een heel mooi en ander resultaat dan je gewend ben op het witte papier.
Veel hobbyplezier, tot de volgende keer.

Groetjes Brenda

8 opmerkingen:

Welkom bij Happy Stamper zei

ooooh wat leuk zeg, dat ga ik straks zeker uitproberen als ik mijn copics binnen heb :)

LEUK!!!

lieve groetjes angelique

Margreet zei

Wat een prachtig kaartje
en bedankt voor tutorial.
Groetjes Margreet

sallysbitz2 zei

Beautiful card inside & out x
I do not have any copics, I use promarkers, but your colouring pictorial is fab x

hugs sally x
sallysbitz.blogspot.co.uk

Tinie zei

Wat goed uitgelegd en wat een schitterend resultaat!!!

Groetjes Tinie

KarinsArtScrap zei

prachtige kaart Brenda heel mooi gedaan.

groetjes karin

Frouwkje zei

Hoi Brenda,
Ik vind het een hele duidelijke tutorial!! Goed gedaan hoor! De kaart is ook zo vrolijk!!
Liefs, Frouwkje

Diny Sprakel zei

goed gedaan, Brenda

Samantha zei

Mooie tutorial Brenda! Erg duidelijk uitgelegd met een heel mooi eindresultaat.
Gr. Samantha